Evaluarea Națională, Matematică, 2024

Evaluarea Națională, Matematică, 2024

Aproape de finalul lunii iunie, în data de 27, elevii claselor a VIII-a au susținut proba la matematică, de la Evaluarea Națională. Subiectele au fost mai dificile decât cele din anii trecuți, cu 2-3 capcane strecurate la subiectul III.

Astfel, la problema nr. 2, expresia algebrică, unii elevi s-au încurcat în faptul că n era număr întreg, iar fracția N era număr natural. Un detaliu care, daca nu era bine descifrat, putea să te lase fără 1-2 puncte.

Problemele de geometrie plană, la fel, au necesitat citire repetată, pentru că, de exemplu, la problema 4 unii s-au încurcat la AD=BC, iar de aici au trecut la congruența triunghiurilor, în loc de asemănare. Alte 1-2 puncte tăiate.

Elevii au fost obișnuiți să lucreze cu mărimi sau numere, chiar și la problemele de geometrie, iar problema 4, menționată deja, nu conține astfel de date. Cei obișnuiți să lucreze cu asemănarea de triunghiuri s-au descurcat în măsura în care nu au căutat congrunență.

Dacă se menține tendința de creștere a dificultății subiectelor, așa cum s-a început de la simularea din primăvară, vom vedea tot mai puține note mari, sau, poate, o creștere a calității învățării/predării. Rămâne de văzut.

Oricum, testul menționat aici a propus probleme medii la primele două subiecte, astfel încât elevii care au petrecut mai mult timp rezolvând subiectele grilă cu grijă mai mare au avut posibilitatea de a obține o notă rezonabilă (de la 7 în sus), unii devansându-i pe cei ce au lucrat în viteză primele două subiecte și care poate au ratat 2 probleme.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *